100DAGENFEEST
INHOLLAND ROTTERDAM

Case study

De laatste drie edities van het 100Dagenfeest zijn georganiseerd door I Am Entertainmentgroup. Hierbij is de complete evenementenproductie, van concept tot aan uitvoering gerealiseerd. In deze case study lees je alles over de organisatie van het 100Dagenfeest.

MUZIEK

Wij waren in samenspraak met Inholland verantwoordelijk voor de muzikale invulling van dit evenement. Bij het 100Dagenfeest werden voornamelijk Nederlandse artiesten ingezet met een Rotterdamse achtergrond

STAGEDESIGN

Het complete stagedesign is ontworpen en gerealiseerd door ons. In 2017 werd hier gebruik gemaakt van een industriële driehoek en in 2018 werd een jungle thema gerealiseerd.

EVENTPRODUCTIE

De gehele evenementen- productie, van concept tot realisatie is door ons uitgevoerd. Dit alles in veelvuldig overleg met de opdrachtgever.

EVENTMARKETING

Voor het 100Dagenfeest hebben wij de on- en offline marketing uitgevoerd. Hierbij zijn voornamelijk posters, flyers en gerichte Facebookadvertenties ingezet.

Eventmarketing & ticketing

Bij het 100Dagenfeest hebben wij de eventmarketing & ticketing uitgevoerd. Hierbij is voor eventmarketing gekozen voor een online strategie, waarbij e-mailmarketing en facebookmarketing centraal stonden. 

Voor de ticketing is een website gebouwd waarop de studenten tickets konden kopen op basis van hun studentennummer. Deze unieke code zorgt ervoor dat enkel studenten konden kopen. Tevens gaf deze website achtergrondinformatie, zoals veel gestelde vragen, openingstijden en de line-up.

Online marketing in cijfertjes 

WEERGAVEN ONDER INHOLLAND STUDENTEN

CLICK THROUGH RATE

BESTEED BUDGET

Stagedesign

Stagedesign op het 100Dagenfeest

Bij iedere editie is gekozen voor een uniek decor, waarbij er in 2017 gekozen is voor een industriële driehoek. Symboliserend voor de locatie en Rotterdam. In 2018 lag de focus op meer entertaintment. Hierdoor is gekozen voor een jungle decor en meer special FX.

CONCEPT

Voor het 100Dagenfeest is een 3D-tekening opgeleverd, waardoor de opdrachtgever direct in de sfeer kon komen voor het evenement.

STAGEDESIGN

In samenwerking met verschillende partners is het stagedesign gerealiseerd. Hierbij zijn de grote decorstukken vooraf geproduceerd en op de dag van het evenement gemonteerd.

TECHNIEK

Op het 100Dagenfeest is de techniek geleverd door onze vaste partners Brasson en FX Expert. Zij waren verantwoordelijk voor de levering van licht, geluid en Special FX.

Stagemanagement

Om het 100Dagenfeest in goede banen te leiden was stagemanagement erg belangrijk. Voorafgaand aan het evenement zijn duidelijke briefings naar de artiesten verstuurd, hierdoor wisten zij exact de ins en outs rondom het evenement. Daarnaast is er voor de artiesten een kleedkamer gecreëerd waar zij voor de show even rustig konden zitten en een drankje konden nuttigen.

De stagemanager was altijd het aanspreekpunt en aanwezig rondom het podium om eventuele vragen te beantwoorden voor de artiest of het management. De artiesten gingen met een goed gevoel het podium op, waardoor zij een optimale prestatie konden leveren.

Een leuke bijkomstigheid is de positieve terugkoppeling van de artiesten. Zij gaven aan genoten te hebben én graag nogmaals te willen samenwerken.

Beeldvorming

De vormgeving voor het 100Dagenfeest is samen met enkele partners vormgegeven. Zo is ieder jaar en poster ontworpen, een aftermovie gemaakt en banners ontworpen. 

Logo 100Dagenfeest

 100Dagenfeest aftermovie
2018
Poster 100Dagenfeest

Wilt u een op maat gemaakt evenement

VRAAG NAAR DE MOGELIJKHEDEN

Sfeerimpressie